Притулок для дітей Служби у справах дітей ЛОДА. Навчальна практика студентів 2-го курсу

Студентки 2-го курсу пройшли навчальну практику у Притулку для дітей Служби у справах дітей Львівської облдержадміністрації. Вацлава Соломія, Піхоцька Наталія, Тузяк Софія, Терлецька Анастасія, Тураш с. Марта, Малишева Анастасія поділилися враженнями про базу практики. 

Служба у справах дітей ЛОДА – це дитячий будинок, у якому на тимчасовому перебуванні (до 3 місяців) знаходяться діти віком від 3 до 18 років. Вони потребують сторонньої допомоги щодо нагляду та медичного догляду. Нашу практику у зазначеному закладі ми розпочали  8 лютого 2019 р. Б. і продовжували відвідувати його до 1 березня. Під час цього терміну у притулку проживали восьмеро діток.

Метою нашої практики у цьому навчальному семестрі було ознайомлення з головними аспектами роботи закладів, які надають соціальні послуги потребуючим категоріям населення, визначити з якими саме категоріями населення вони співпрацюють, які послуги надають, а також – отримати нові навички та знання у соціальній сфері. Львівський дитячий притулок Служби у справах дітей Львівської облдержадміністрації, що знаходиться на вулиці Левандівській 17 В, не став виключенням.

Працівники притулку показали нам приміщення та ознайомили з особливостями праці з дітьми у даному закладі. Потім відбулося саме знайомство з дітьми та перегляд фільму.  За період практики ми мали змогу побачити та спробувати себе у ролі соціальних працівників даного закладу. Спілкування з дітьми та тематичні заходи з ними допомогли нам, як студентам, розвинути свої навики, одержані в Університеті, втілити їх у практику.

Перед проходженням практики з методистом закладу було узгоджено мету, календарний план зустрічей, їхнє основне завдання та тему.

Важливе місце для нас, як для майбутніх фахівців, займала особиста розмова з дитиною, під час якої нам слід було дізнатися ім’я дитини, причини її зарахування до притулку, чи перебуває вона тут вперше та як почувається у даному закладі. Також слід було зрозуміти емоційний стан дитини – як вона ставиться до своїх товаришів у сиротинці, чи не має агресивної/девіантної поведінки. Кілька дітей мали посттравматичний стан, оскільки їх недавно відлучили від батьків і вони не хотіли йти на жоден контакт із нами. Тоді ми усвідомили потребу поволі будувати з ними довірливі стосунки і лише тоді вони почали з більшим зацікавленням та завзятістю брати участь у наших заходах. Під час проходження практики ми мали змогу провести з дітьми три практичних заняття та різні заходи на цікаві для них теми.

Під час даної практики, нашими досягненнями стали:

  • Досвід праці у Львівському дитячому притулку.
  • Застосування  теоретичних знань на практиці.
  • Досвід роботи з дітьми різних вікових категорій.
  • Досвід індивідуальної розмови з дитиною, яка живе у притулку.
  • Ознайомлення з одним із напрямків роботи соціального працівника.

Притулок – дуже цікава та сповнена справді складними кейсами база практики. Після відвідування цього закладу ми мали змогу відчути себе соціальними працівниками, які допомагають дітям боротися за краще та щасливе майбутнє.